Freitag, 8. Juni 2012

Een snelle blik op gOS - Maar noem het niet Google

Ik dacht dat ik zou een pauze van Microsoft te nemen en dekking van de veelbesproken gOS. Dit is het besturingssysteem meegeleverd op 199 dollar PC Wal-Mart's. Hoewel er een heleboel Google-toepassingen opgenomen, is gOS feitelijk gebaseerd op Ubuntu Linux en staat voor GreenOS. Dit is een zeer licht van gewicht besturingssysteem dat kan draaien op lagere aangedreven systemen. Het maximaliseren van alle functies die u een High Speed ​​Ethernet-verbinding nodig hebben.

2

Ik downloadde de ISO en verbrandden deze op schijf. Zoals met de meeste versies van Ubuntu, gOS komt op een live CD waar je kunt testen uw computers hardware en lopen door de functies. Omdat gOS is zo licht in het gebruik van systeembronnen, de live-cd loopt veel sneller dan alle andere levende Linux-schijf die ik heb gebruikt.

De installatie is zeer snel. Voor degenen onder u bekend met Ubuntu heb je geen probleem met de installatie gOS. De schermen en stel opties zijn in principe identiek aan een Ubuntu-installatie. Als de installatie klaar is wordt u gevraagd om de live cd en herstart te verwijderen. Dan bent u gepresenteerd met de bekende gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen schermen.

Hier is een lijst van de vooraf geïnstalleerde (links naar) webapplicaties. Open Office is geïnstalleerd, samen met enkele cheesy spelletjes om de tijd te doden.

Ook vooraf geïnstalleerd is Xine mediaspeler. Ik dacht dat deze speler was een geweldige keuze om ook standaard.

Ik heb net geïnstalleerd gOS op een reserve machine had ik rond leggen. Een Dell Optiplex 280 met een P4 2.4GHZ CPU en 512 MB RAM-geheugen. Tot nu toe gOS loopt verrassend soepel en snel. Ik heb niet heel veel tijd om mee te spelen, maar u kunt gebruik maken van apt-get meer software pakketten te installeren en ook opgenomen is Synaptic Package Manager.

Dit is zeker niet het OS voor een power user, maar het is een beetje netjes uit te checken en op een reserve machine te gooien. Download gOS.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen