Freitag, 11. Mai 2012

Verbinding te maken met VMware Server Console via ssh

Is dit ooit gebeurd met je? Ik heb een nieuwe virtuele machine draait Ubuntu op mijn VMware server voordat ik vertrok naar huis, maar vergat de ssh-server te installeren ... dus ik kon niet naar die machine helemaal van mijn externe locatie. In plaats van het rijden terug naar huis heb ik besloten om een ​​oplossing te vinden.

Na een beetje van het onderzoek ontdekte ik dat de console communiceert via poort 902, dus voegde ik een port-forwarding regel om een ​​ssh tunnel en was in staat om gemakkelijk te krijgen op de console en OpenSSH installeren.

Port Forwarding met ssh Command

Met het oog op een lokale poort te openen onder 1024 moet u dit commando te voeren als root, of met behulp van sudo. Dit opent het lokale poort 902 op uw client machine en vervolgens door de verbinding met de server opgegeven door hostname.com.

sudo ssh-L 902: localhost: 902 username@hostname.com

Op dit punt kun je doorgaan naar de laatste sectie in het artikel.

Port Forwarding met SecureCRT

Als u SecureCRT onder Windows, zoals ik dat doe, gewoon open uw sessie opties en vind Port Forwarding in instellingen en klik op de knop Toevoegen om een ​​nieuwe verbinding doorgestuurd.

image

Geef een naam en gebruik 902 voor beide van de Port velden zoals hieronder weergegeven:

Inloggen op de console

Breng uw lokaal geïnstalleerde VMware Server Console, en het gebruik van localhost voor de Remote hostnaam. U kunt niet gebruik maken van de "local host" radio button, omdat het zal proberen om rechtstreeks verbinding met de service ... we willen verbinden via de SSH-tunnel.

En daar sta je dan ... ingelogd bent op je console.

Notes

  • De server console zelf moet redelijk goed te werken, maar als je proberen te krijgen op de daadwerkelijke console van een van de virtuele machines moet u ervoor zorgen dat u een echt snelle verbinding ... anders is het langzamer dan vuil.
  • Ik zou eigenlijk alleen maar gebruiken deze voor het aandrijven van machines aan / uit, of het wijzigen van de instellingen.
  • Je zou eventueel moet je lokale firewall-instellingen te wijzigen naar de haven mogelijk te maken.
  • Putty gebruikers moeten in staat zijn om gemakkelijk aan te passen van de bovenstaande instellingen voor hen te werken.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen