Donnerstag, 24. Mai 2012

Bookmarklet Leuk: Controleer of Google Analytics voor vandaag [update]

Update! Onze vriend Ryan uit CyberNet wees op een bug in de versie die ik gisteren geplaatst, zodat u wilt uw bookmarklet bijwerken met de vaste versie hieronder. Sorry voor de moeite!

Net als iedereen die een website heeft, ik hou van Google Analytics ... maar het maakt me gek dat de standaard weergave is van de laatste 30 dagen dat ik gewoon echt wil zien wat er is gebeurd vandaag. De enige manier om te controleren voor vandaag is om handmatig de datum in het rapport, dus ik aangesloten een bookmarklet om dat te doen voor mij.

Met een kleine aanpassing, je kunt dezelfde bookmarklet te gebruiken voor uw eigen gebruik. Alles wat u zult moeten doen is het vervangen van de ID in de bookmarklet de ID voor uw Analytics-account. (Merk op dat u kan dit gebruiken om uw voordeel te scheiden bookmarklets te maken voor meerdere accounts)

De eerste, sleept u de volgende bookmarklet naar je koppelingen balk:

Analytics Vandaag Bookmarklet

Nu moet u erachter te komen wat uw Analytics-account-ID wordt door in te loggen in analytics en naar het dashboard van uw account. Zoek het lange nummer achter "? Id =" en ergens opslaan.

image

Open nu de eigenschappen van de bookmarklet (Dit voorbeeld maakt gebruik van Firefox, maar IE werkt net)

Vind de "YOURIDHERE" deel van de tekst in de adresbalk, en dan is dat vervangen door het nummer dat u gered van Analytics.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn, hier is de bookmarklet in al zijn glorie gehackt samen:

javascript: var d = new Date (); var pad = "; var padm =";
if(d.getDate()location.href='https://www.google.com/analytics/reporting/dashboard?id=YOURIDHERE
&pdr='+t+'-'+t+'&cmp=average'

Als iemand kan gedacht worden aan een betere manier om dit te bereiken, moet u ons te laten weten in de commentaren.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen