Sonntag, 27. Mai 2012

Hier is de typische einde van het jaar Cliche Bericht met statistieken, grafieken en nutteloze nummers voor 2007

Ja, ik bukken om de zielige niveau van het schrijven van een post met statistieken over hoe goed de site heeft gedaan. Moet je niet de moeite om verder te lezen, tenzij je een ongezonde liefde voor getallen.

We kwamen zoooo dicht bij het raken van de 10 miljoen pageviews cijfer voor het jaar, maar viel net iets kort, want er was een dag van downtime, toen ik op vakantie was. Ik denk dat dat was de verborgen kosten van al die wijn en kaas =)

image

We hadden een bijna gelijke verdeling tussen Firefox en Internet Explorer-gebruikers, met 48% en 46% respectievelijk.

Niet verrassend, Windows is de keuze van de 85% van de lezers. Ik moet echt meer schrijven Linux artikelen.

Vista-gebruikers maken 42% van de Windows-gebruikers ... wat betekent dat 36% van de lezers van de site zijn Vista draaien, als mijn wiskunde correct is.

Hier is de top 5 verkeer bronnen voor het jaar ... uiteraard de overgrote meerderheid van het verkeer is afkomstig van Google, maar ik ben zeer dankbaar voor zijn gekenmerkt op Lifehacker zo vaak. Dankzij Gina, Adam en Kevin!

Het is echt makkelijk te zien van de huidige abonnee tellen, maar de grafiek van de groei dit jaar is echt interessant. We gingen van vrijwel nul naar bijna 40.000 in 12 maanden, maar als je goed kijkt hebben we eigenlijk gekregen 30k in de afgelopen 5 maanden.

(De 3 spikes naar beneden zie je in de grafiek zijn als Feedburner de teller ging naar beneden)

Het forum is ook erg goed gedaan in de afgelopen 5 maanden ... Veel dank aan Scott moeten gaan voor het houden van alles wat er heen, maar ik zou ook graag de vele mensen die het beantwoorden van vragen hulp op een regelmatige basis, met inbegrip van WHS, vuurtoren, jd2066, taybay, michael, alanmcc, mysticgeek en alle dank anderen die zullen worden beledigd door mijn vergeten om hen op de lijst.

Extra forum statistieken die ik niet een koele grafiek hebben voor:

  • Totaal aantal onderwerpen: 1396
  • Totaal aantal berichten: 6052
  • Geregistreerde gebruikers: 1572
  • Totaal aantal pageviews: 344.935

En zo eindigt het verhaal van de grafische nummer goedheid. Het zou interessant zijn om te zien wat volgend jaar in petto heeft voor ons.

Oh, en mijn nieuwe jaar de resolutie is 1680x1050 op 3 monitoren =) [from]

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen