Donnerstag, 31. Mai 2012

Maak een snelkoppeling naar Enable / Disable Aero Transparantie in 7 / Vista

In het belang van het blootstellen van alle geheimen in Windows Vista, heb ik besloten om uit te leggen hoe je een snelkoppeling die wordt in-of uitschakelen van de transparantie in Windows Vista te creëren. Ik vind dit bijzonder nuttig, maar ik ben zeker dat het relevant zijn om ten minste een van de lezers.

Update: Deze zelfde tip werkt op dezelfde manier in Windows 7.

Deze tip is niets nieuws, en het lijkt te zijn vermeld op tientallen websites recent, maar er lijkt te zijn van een misverstand ... dit mechanisme kan niet worden uitgeschakeld Aero of de compositing engine, maar schakelt gewoon de transparantie.

Handmatig inschakelen / uitschakelen Aero Transparantie

U kunt hetzelfde resultaat bereiken door rechts te klikken op het bureaublad en te kiezen Personaliseer en dan "Window Kleur en vormgeving"

image

U ziet het "Enable transparantie" checkbox in dit scherm, die onmiddellijk werkt.

Maak Aero Transparantie Snelkoppeling

Klik met de rechtermuisknop en kies Nieuw Snelkoppeling en voer vervolgens een van de volgende in het vak Locatie om de nieuwe snelkoppeling te maken.

Turn Off Aero Transparantie

rundll32.exe dwmApi # 104

Zet Aero Transparantie On

rundll32.exe dwmApi # 102

Ter illustratie, ik heb dezelfde screenshot met de Aero transparantie in-en uitgeschakeld ... maar ik ben gewoon te proberen om te pronken met de fun Mario wallpaper.

Met Aero Transparantie op:

En met Aero Transparantie Off:

Enjoy!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen