Mittwoch, 23. Mai 2012

Verkrijg de Linux Alt + Window Sleep functionaliteit in Windows

Een van mijn favoriete functies van Linux is de Alt + Window slepen waarmee u elk venster verplaatsen door het ingedrukt houden van de Alt-toets en dan gewoon met de linkermuisknop op het slepen van het venster waar u maar wilt.

Ik aan om deze functionaliteit te dupliceren in Windows met behulp van mijn favoriete automatisering tool, AutoHotkey. Een korte tijd later van het browsen en ik zou komen met een werkbare oplossing gewijzigd van dit script.

Een animatie zou hier beter werken, maar je kunt zien dat de muisaanwijzer in het midden van het venster:

image

Door het ingedrukt houden van de Alt-toets en te slepen, kan ik het venster te verplaatsen, zonder te klikken op de titelbalk:

Als je eenmaal gewend, zult u nooit meer om terug te gaan, en omdat het een AutoHotkey script dat ik kan bundelen met al mijn andere verbeteringen, zoals de het toewijzen van sneltoetsen aan vensters of de Verberg andere script.

Ik heb een download gebundeld, samen met de AutoHotkey script dat u kunt gebruiken als je al AutoHotkey geïnstalleerd, en ook een uitvoerbaar bestand dat u kunt gebruiken op elke computer.

Download AltWindowDrag AutoHotkey Script & Executable

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen