Montag, 21. Mai 2012

XP: Inschakelen of Uitschakelen slaapstand

Moet ik zet mijn computer elke avond? Is het beter om het te laten Hibernate? Moet ik zet deze op stand-by? Wat is de beste optie voor mijn computer? Ik krijg deze vragen de hele week als mensen vragen naar hun thuis-pc's. Ik denk dat de jury zich nog in op wat het beste antwoord. In plaats van in te gaan op een lange uitleg adviseer ik mensen over wat ik doe. Ik heb nooit weer van mijn computer thuis of mijn computer op het werk voor die materie en hebben nooit enige problemen.

Afhankelijk van hoeveel je gebruik maken van uw thuis-pc te bepalen welke route je neemt. Als je het gebruik ervan slechts een keer of twee keer per week om e-mail checken en wat browsen doe dan is het waarschijnlijk te slaan in het uit te schakelen tussen de sessies. Als je het gebruik ervan een paar keer per dag ... houd het op, of stel deze in op slapen of tussen de sessies Hibernate. Dit zal u toelaten om snel te herstellen van de computer staat tussen gebruik.

Het verschil tussen de stand-by en de slaapstand is stand-by slaat de huidige sessie in het RAM geheugen terwijl Slaapstand slaat de staat naar de harde schijf. In stand-by niet-opgeslagen documenten kunnen worden gegaan als de stroom uitvalt, dus vergeet niet om eerst op te slaan alle documenten. Wanneer de gegevens worden opgeslagen in het RAM zal in staat zijn om veel sneller te hervatten.

Slaapstand bespaart veel meer energie dat is een goed ding om in gedachten te houden bij het uitvoeren van een laag op de batterij op een laptop. De sessie zal het langer duren om terug te komen uit de slaapstand ten opzichte van Sleep. Ook is extra schijfruimte nodig om te overwinteren.

Om in-of slaapstand uitschakelen in XP klikt u op Start Configuratiescherm Energiebeheer het tabblad Slaapstand

1

Checken of verwijdert u het vinkje naast de winterslaap inschakelen. Klik op OK en vervolgens op Toepassen.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen