Sonntag, 1. Juli 2012

Gehele Interview met Vreel Oprichter

Mysticgeek: Laten we beginnen met uw positie of titel bij Vreel, hoe lang ben je al bezig Vreel.

Eoin: Oprichter - Ik begon te werken op een server-based DivX converter terug in eind maart, en verwacht dat het in te vullen door eind april. Het plan was op dat moment om gewoon dit te gebruiken als een reden om mijn eigen kennis verder in de omgang met server-side applicaties, en de algemene webontwikkeling. Het plan was toen om de DivX webplayer daadwerkelijk te implementeren in het open source CMS "Joomla!", En ga vanaf daar. Ik heb voor ogen Vreel een werkend zijn, zij het kleine Stage6 kloon op het moment. En dat is waar de dingen begon uit de hand.

DivX waren de eersten om mij te contacteren - ze waren begrijpelijkerwijs niet onder de indruk met het gebruik van de naam "DivXit" als de url. Ik was meestal niet onder de indruk mezelf - Ik stuurde ze een paar tientallen e-mails te vragen over eventuele juridische ellende kan ik mezelf zijn gooien in. Na sprak met DivX voor een tijdje, ik draaide het domein "DivXit.net", die momenteel de overstap in afwachting van de naam DivX-servers. DivX wenste me het allerbeste met de nieuwe re-branded Vreel.

Naar aanleiding van dat, alles ging in een Frenzy. Inkomend verkeer begon te gaan van de schaal, Limelight contact met mij op om met betrekking tot een CDN-oplossing, en ik begon op zoek naar een aantal medewerkers om volledig om dingen in beweging - en natuurlijk, af te stappen van het gebruik van een open source CMS, en de focus naar de ontwikkeling van onze eigen.

Mysticgeek: Wat is uw visie voor Vreel? Wat doe je het zien als nu en wat hoop je te bereiken in de komende jaren?

Eoin: Vreel nu nog in de kinderschoenen staat - er is zo veel werk te doen, en onze ontwikkelaars zijn uiterste best om alles draait zo snel mogelijk. De gesloten beta test heeft echt onze ogen geopend voor de omvang van Vreel - de huidige start maakt het letterlijk onmogelijk om onze groeiraming in de komende maanden. Als je had me gevraagd mei hoeveel bezoekers verwacht ik in een jaar tijd, zou ik zei 10000 een dag - we zijn op dit moment te breken dat cijfer, en het ziet ernaar uit dat er op verdubbelen in de komende paar weken.

De toekomst? Nou, ik kijk naar het verleden. Stage6 was de Concorde van de online video wereld - het was sneller, zag het er beter, alles was net dat beetje aangenamer te maken. Niet om de hardcore fans noemen. We willen dat voelen heroveren, en het opbouwen van start op het - en het werk aan met de beste video-platform beschikbaar zijn voor onze nu al grote gebruikersgroep.

Mysticgeek: Vanuit mijn beperkte interactie met iedereen op Vreel, lijkt het jullie allemaal heel druk. Hoe zou u het werk, de voorbereiding en uren iedereen is het opzetten van een succesvolle publieke lancering hebben?

Eoin: De beta testers zijn letterlijk een geschenk uit de hemel - we hebben veel suggesties, opmerkingen en bug rapporten van onze kleine beta-tester user base, en ze hebben echt een enorme bijdrage geleverd tot nu toe.

Nu in gesloten beta, richten we ons op het krijgen van bugs geplet, en het krijgen van al onze functies en modules in werkende staat voor de massa - die ik je kan vertellen, is geen gemakkelijke taak. Maar slapeloze nacht na slapeloze nacht is nooit

Mysticgeek: Kunt u ons een korte uitleg van de "controverse" rond Stage6 met DivX en wat Vreel moet nu dat je een officiële overeenkomst met hen te hebben kunnen bieden?

Eoin: Eerlijk gezegd, voor zover DivX en de Stage6 sluiting gaan, ik heb ongeveer net zo veel informatie als iemand anders. Het was er een dag - en de volgende was het verdwenen. Geen solide reden werd nooit gegeven voor dit, een bar waarin staat dat de Stage6 platform was "erg duur om te onderhouden" - DivX werden ook geconfronteerd met een mogelijke rechtszaak van UMG op het moment van afsluiting. Het is ook geruchten dat Live Universe een aanbod gedaan om DivX te kopen - een aanbod dat ze meteen af.

Ik moet duidelijk maken dat Vreel geen commerciële eigendom over de DivX webplayer en codec heeft - deze zijn eigendom van DivX, DivX en alleen. DivX hebben ons toestemming om hun codec en webplayer binnen de Vreel video-omgeving te gebruiken - zodat we een levensvatbare High Definition video platform te creëren, terwijl de integratie van onze eigen kenmerken rond die kern basis.

Mysticgeek: Ik weet dat veel mensen chomping zijn op het bit voor deze site om te gaan wonen aan het publiek. Kunt u ons een schatting op wanneer dat zal zijn?

Eoin: Je kan wel zeggen dat - Op dit moment, we zijn het oplossen van de vele bugs gevonden bij closed beta - de groten op dit moment wordt aspect ratio problemen (problemen met bestanden die niet geupload in 4:3 of 16:9), en sommige traagheid in conversie - we willen dat deze problemen gladgestreken voordat het vrijgeven van een open beta. Zoals ik weet zeker dat je zou akkoord gaat, is onze eerste indruk zal zijn alles - en ik weet dat ik liever persoonlijk een vertraging dan een half-functioneel portaal.

Hoe dan ook, de vooruitgang op dit moment is fantastisch - we moeten kijken naar deze kwesties uit over de komende dag gestempeld, samen met een groot aantal nieuwe functies worden getest in deze periode.

We hebben een open beta-testen zodra deze grote kwesties zijn opgelost - maar tot dan, we gaan om gebruikers dagelijks te accepteren in onze gesloten beta.

Mysticgeek: Dank u zeer voor uw tijd in het beantwoorden van onze vragen!

Eoin: Geen problemen, bedankt voor het hebben van mij!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen