Samstag, 18. Februar 2012

Reset Identiteit kolomwaarde in SQL Server

Als u gebruik maakt van een identiteit kolom op uw SQL Server-tabellen, kunt u het volgende invoegen waarde in te stellen naar wat de gewenste waarde. Een voorbeeld is als je wilde om te beginnen met de nummering uw ID column op 1000 in plaats van 1.

Het zou verstandig zijn om eerst te identificeren wat de huidige waarde is. We kunnen deze opdracht gebruiken om dit te doen:

DBCC CHECKIDENT ('tabelnaam', NORESEED)

Bijvoorbeeld, als ik wilde naar de volgende ID-waarde van mijn tabel Orders controleren, kon ik gebruik de volgende opdracht:

DBCC CHECKIDENT (orders, NORESEED)

Om de waarde van de volgende ID te 1000, kan ik deze opdracht gebruiken:

DBCC CHECKIDENT (orders, reseed, 999)

Merk op dat de volgende waarde zal zijn wat je reseed met + 1, dus in dit geval heb ik deze ingesteld op 999, zodat de volgende waarde zal zijn 1000.

Een ander ding om op te merken is dat je kan nodig zijn om de tafel naam tussen enkele aanhalingstekens of haakjes als u verwijst door een volledige pad, of als uw tabelnaam spaties in zich heeft. (Die eigenlijk het mag niet)

DBCC CHECKIDENT ('databasename.dbo.orders', reseed, 999)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen