Donnerstag, 8. März 2012

Toetsenbord Ninja: Wijs een sneltoets aan een venster

Als ik moet een repetitieve taak, zoals het controleren van mijn e-mail of switch naar een open IM-venster uit te voeren, de snelste optie is om een ​​hotkey direct toe te wijzen aan het raam, dus ik kan het raam wisselen geminimaliseerd / gerestaureerd met niets meer dan een enkele aanslag .

Hoe heb ik dit te bereiken? AutoHotkey, Een kleine scripting framework dat stelt u in staat om iets te automatiseren in Windows. Voordat we beginnen, ik ga ervan uit dat je hebt gedownload en geïnstalleerd.

Ik heb een kleine functie die u kunt toevoegen aan een script dat het harde werk van het vinden en wisselen het raam zal doen. Het enige wat je hoeft te doen is wijzen de sneltoetsen die u wilt op de top van het script.the Keyboard Ninja

Het eerste wat je moet doen, is download het script en sla het ergens nuttig. Je moet in staat zijn om gewoon dubbelklikken op het script om het te starten, en dan zult u een nieuw pictogram in het systeemvak (Het groene met het H) bericht

Klik met de rechtermuisknop op het pictogram en kies Bewerken Dit script in het menu. Je hebt toe te voegen in je eigen hotkeys aangezien geen zijn gedefinieerd in het script, dus laten we gaan een kijkje nemen op het script ...

; ----------------------
; Verklaar je sneltoetsen in deze sectie
; ----------------------
; - Dit zijn monsters -
, J:: ToggleWindow ("- Mozilla Firefox") - Win + J!
; # C:: ToggleWindow ("SecureCRT") - Win + C
!; X:: ToggleWindow ("cmd.exe") - Alt + X

; ----------------------
; Functie voor het wisselen ramen - Niet bewerken
; ----------------------
ToggleWindow(TheWindowTitle)
{
SetTitleMatchMode,2
DetectHiddenWindows, Off
IfWinActive,% TheWindowTitle%
{
WinMinimize,% TheWindowTitle%
}
Else
{
IfWinExist,% TheWindowTitle%
WinActivate
Else
{
DetectHiddenWindows, On
IfWinExist,% TheWindowTitle%
{
WinShow
WinActivate
}
}
}
}

Het is misschien een beetje ingewikkeld voor sommigen van jullie, maar het enige wat we moeten doen is het toevoegen van in sommige hotkey lijnen. U zult merken dat er een aantal voorbeelden van hotkey lijnen reeds vastgelegd, maar commentaar uit.

Sneltoetsen zijn gedefinieerd in dit formaat:

:: ToggleWindow ("Partiële Window Title String")

Voor de speciale toetsen, gebruikt u een van de volgende, die gecombineerd kunnen worden. (Meer informatie op Autohotkey documentation)

# Windows-toets
! Alt
^ Control
+ Shift
< Gebruik Linker toets (bijvoorbeeld
> Gebruik toets Rechts (bijvoorbeeld>! Betekent rechter Alt-toets)

Dus bijvoorbeeld, als je wilde de sneltoets Ctrl + Alt van de trekker + F en toewijzen aan Firefox, zou je het volgende gebruiken:

^ F:: ToggleWindow ("- Mozilla Firefox")

Persoonlijk probeer ik sneltoetsen die niet vereisen dat ik mijn handen op te heffen uit de toetsen te gebruiken. Ik gebruik gewoon Alt + J toegewezen aan Firefox, want ik kan deze combinatie raken zonder te bewegen mijn handen helemaal.

Wanneer u klaar bent met het bewerken van het script, maar sla het op en ga naar de H-icoontje weer, en kies de "Reload Dit script 'optie, die laadt al uw wijzigingen. Als er een probleem was, krijg je een foutmelding, en u kunt altijd gebruik maken van Exit om het script helemaal te stoppen.

Je moet om te beslissen welke toetsencombinaties beste werkt voor jou. Mijn advies is om een ​​of twee per keer toe te voegen, en wordt gebruikt om het gebruik ervan te krijgen. Binnen een paar dagen zult u zich afvragen hoe u ooit zonder hen. Je moet ook te lezen op AutoHotkey ook ... het kan veel meer doen dan alleen dit.

Opmerking: De functie ToggleWindowHide functie in het script is voor de meer avontuurlijk - het zal het venster te wisselen tussen verborgen en gerestaureerd ... zeer nuttig voor de opdrachtprompt vensters. In wezen geeft me Tilda of YaKuake op Windows.

Download geek_autohotkey.ahk (AutoHotkey script)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen