Mittwoch, 21. März 2012

Clean Up Ubuntu Grub Boot Menu Na Upgrades

Een van de dingen in Ubuntu die altijd heeft gedreven me gek is de toevoeging van nieuwe items in het grub menu zonder het verwijderen van de oude ingangen die waarschijnlijk niet eens meer werken. Ik weet zeker dat de meest ervaren Ubuntu gebruikers al weet hoe dit te doen, maar hier is de methode toch.

Belangrijk: Als u een nieuwere versie van Ubuntu met grub 2 (zoals Ubuntu 9.10 of later), moet u lezen over hoe het opruimen van de nieuwe boot menu in plaats.

Ik heb net geïnstalleerd, deze box onlangs, en deed vervolgens een upgrade .... er al zijn zeven items in het menu.

Voor het verwijderen van deze items, dan moeten we het bestand / boot / grub / menu.lst bewerken. U kunt dit doen door gebruik te maken Alt + F2 en typ het volgende commando in:

gksu gedit / boot / grub / menu.lst

Nu we het bestand te openen kreeg, scroll naar beneden naar de onderkant van het bestand waar het zegt "End Default Options", en u zult alle menu-items te vinden voor de verschillende kernels hier. Je kunt gewoon selecteren en te verwijderen die je niet wilt.

Sla het bestand op, en dan de volgende keer dat je opstart zul je een veel leukere set opties te zien.

Ik gok het zou ook verstandig zijn om de sanering van de andere ongebruikte kernel bestanden die zitten daar ... Ik weet zeker dat er een aantal geautomatiseerde tool om dat te doen, maar ik heb niet de tijd genomen om het uit nog niet.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen