Sonntag, 25. März 2012

Eenvoudig Voeg OpenDNS aan uw router

OpenDNS is een ongelooflijke alternatief voor uw ISP DNS-server. Simpel gezegd DNS (Domain Name System) vertaalt IP-adres gemakkelijk te onthouden is hostname's. Niet alleen zal OpenDNS je sneller surfen zijn er veel van extra functies door deze gratis dienst.

OpenDNS is gratis met geen software te installeren. Het heeft ook een heleboel functies zoals Phishing-bescherming, Domein blokkeren, Adult Site Blocking, Typo Correctie, enz. Als je achter een router de eenvoudigste manier om elke computer in uw eigen netwerk te garanderen is het gebruik van OpenDNS is om het toe te voegen aan uw router.

Open uw web browser en ga naar het adres van uw router. Meestal is het 192.168.1.1 type in de gebruikersnaam en het wachtwoord voor de beheerder instellingen te openen. Voor dit voorbeeld gebruik ik een Linksys WRT54GS, de jouwe misschien anders, maar de invoer is in principe hetzelfde. Onder basisconfiguratie vind uw router statische DNS-instellingen. Type in 208.67.222.222 and 208.67.220.220 hit op te slaan en je bent klaar!

1

Ik beveel het proberen OpenDNS. Ik gebruik het voor meer dan 6 maanden nu, en in feite vergat ik dat ik het gebruik totdat ik foutief heeft ingevoerd een URL en OpenDNS vertelde me dat ik een schaduw locatie toegang.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen