Mittwoch, 7. März 2012

Green Computing: compacte fluorescerende lampen

Ik ben de IT-beheerder bij een elektrische coöperatie. Is dat wij geeks werken met elektronische componenten steeds het zou jammer zijn als ik had geen betrekking op de spaarlamp (CFL's). CFL's zijn die gekke spiraal lampen je ziet meer en meer van het alledaagse. Deze bollen zijn zeer efficiënt in vergelijking met de oude standaard gloeilamp.

Het ontwerp van een standaard gloeilamp is zeer inefficiënt. De standaard gloeilamp produceert een enorme hoeveelheid warmte en heeft zo'n kort leven. Gloeilampen zetten 90% van hun energie in warmte. De gemiddelde levensduur van een gloeilamp is 750-1000 uur.

CFL's aan de andere kant kan tot 15.000 uur. De CFL gebruikt ook over 1/4de van de energie-kracht als een gloeilamp. CFL's gebruik slechts 30% van hun energie om warmte te produceren. Ik kost minder om de kracht van de oudere lampen gelijk.

Van de CFL's doen meer dan uw standaard lamp kosten, maar het maken van de initiële investering bespaart u geld op de lange termijn. We houden allemaal van het recht van geld besparen? Omdat ik meerdere computers, externe harde schijven, monitoren etc.. Ik denk dat het zinvol is. Ze doen meer tijd nodig om volledig licht op een kamer wel. Oh ... en ze zijn meer "groene" of milieuvriendelijk op voorwaarde dat hun afgevoerd.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen met deze lampen! Goed, slecht en onverschillig ervaringen zijn welkom.

CompactFluorescentBulbs

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen