Samstag, 28. Januar 2012

Het blokkeren van spam van International afzenders in Windows Vista Mail

Ik denk persoonlijk niet gebruik maken van de Windows Mail-client die wordt geleverd met Windows Vista, maar terwijl ik onderzoeken hoe het te gebruiken om lokaal toegang tot mijn Gmail, ontdekte ik een leuke optie in de Junk E-mailopties paneel.

Een groot deel van de spam die ik krijg bestaat uit e-mail afkomstig uit allerlei internationale domeinen. Aangezien ik niet veel goede vrienden die leven in andere landen, ik heb echt geen behoefte aan een e-mail te zien van de meeste van die domeinen, althans niet op mijn persoonlijke rekeningen.

Te blokkeren al die spam e-mail van het raken van je inbox, opent u Windows Mail en ga naar het Tools ongewenste e-mail Options item. Klik op het tabblad Internationaal, en je moet dit scherm zien:

windowsmail-intl1.png

Er zijn twee afzonderlijke manieren die u kunt blokkeren internationale spam: Ten eerste, kunt u de domeinen zelf blokkeren door ze te selecteren hier. Als u de optie Alles selecteren, moet u worden gewaarschuwd dat. Verenigde Staten ook in die lijst.

U kunt er ook voor kiezen om het bericht coderingen blokkeren. Ik blokkeerde alle van de Aziatische bericht coderingen, want ik kan zeker niet lezen die talen, en over 1/10de van de spam die ik krijg van deze dag is gecodeerd in een van die types. Nogmaals, wees voorzichtig met het doen van de optie Alles selecteren of je zal eindigen het blokkeren van alle e-mail van iedereen.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen