Opmerking: dit artikel is was voor de eerdere versie van Google Analytics
Vaak zult u zich afvragen of uw navigatie-veranderingen hebben veroorzaakt bezoekers om links te klikken vaker. U kunt het toevoegen gerelateerde links aan de onderkant van de pagina, of zet een link rechts in het midden van de inhoud. Uitzoeken welke links een bezoeker klikt op de categorie pagina's is ook nuttig.
Gelukkig Google Analytics geeft u een gemakkelijke, visuele manier om dit te doen. Selecteer eerst een tijdspanne via de kalender in de linker bovenhoek. Ga dan naar Content Optimization Navigatieanalyse Site-overlay:
Ziet u een weergave van uw pagina in een venster. Zal je zien op de adresbalk, want we kunnen typen in een URL van uw site, en bekijk de pagina in een overlay mode. U kunt ook down klik via de links op uw site, het bekijken van ieder in de overlay-modus.
Ik koos om te klikken op de VMware categorie om te zien hoe goed het doet. Mijn VMware artikelen blijven enkele van de meest populaire op mijn website, ook al zijn er niet zo veel van hen. Kijkend naar de grafieken, zie ik een klein staafdiagram die me vertelt hoe goed elke link heeft gedaan:
Je kunt ook klikken op een van deze overlay grafieken voor meer informatie over hoeveel mensen geklikt op de link te zien. Voor deze, ik had bijgewerkt mijn originele VMware Tools artikel met een link naar de bijgewerkte gids voor de nieuwere versie van vmware. Ik vroeg me af of die verwijzen hielp de bezoekers om naar de juiste plek.
Door te klikken op de grafiek, breidt het zich om mij te tonen dat in de laatste week, 202 mensen hebben doorgeklikt naar de bijgewerkte gids. Ik ben blij te weten dat mensen krijgen op de juiste plaats ... Ik wil niet uit te geven oude informatie!
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen