Microsoft Access wordt gebruikt binnen veel bedrijven op te slaan en toegang tot informatie. U kunt ook een eenvoudig rapport eenvoudig verwijderen via de Report Wizard.
Open Access-database in en klik op Rapporten onder de Objecten veld aan de linkerkant. Op de bovenste werkbalk klikt u op de knop Nieuw om een nieuw rapport te beginnen.
In het nieuwe rapport venster te selecteren Report Wizard en daaronder kies uit de drop down lijst die query of tabel u gegevens wilt verzamelen om het rapport te maken. In dit geval wil ik een rapport over Tech_Company's Klanten creëren. Nadat u de geselecteerde juiste gegevens klikt u op OK.
Dit volgende deel van de wizard kunt u kiezen de verschillende velden uit de tabel of query die u hebt geselecteerd. Dit is geweldig als je alleen wilt een rapport op basis van specifieke gegevens in een tabel te maken. Markeer de informatie in de beschikbare velden in en druk op de pijlknop om het te verplaatsen naar de Geselecteerde velden. Hier heb ik gekozen voor de klanten van Voornaam, achternaam, City, en telefoonnummer. Op dit punt kun je Voltooien kiest, maar laten we gebruik maken van een wat meer functionaliteit van de wizard, klikt u op Volgende.
In dit venster kunt u kiezen om groepering toe te voegen aan verschillende delen van uw gegevens. Want ik ben blijk van een eenvoudig rapport (extra tutorials over het schrijven van rapporten op maat zijn coming soon), klik je op Next.
Hier kiest u welke volgorde de gegevens worden weergegeven in het rapport. Dit is een maatwerk moet je op basis beslissen over hoe u wenst om de gegevens te presenteren. Hier heb ik kiezen voor de achternaam van elke klant in oplopende volgorde.
Dit is waar je kiezen voor de lay-out van het rapport. Opnieuw afhankelijk van hoe u de gegevens te presenteren bepaalt de lay-out. Voor dit rapport kies ik Lay-out = tabelvorm, Afdrukstand Portrait =, en ik meestal vind het best om ervoor te zorgen naar de box controleren "het veld breedte, zodat alle velden op een pagina past aanpassen. Dit zorgt ervoor dat alle relevante gegevens wordt op elke pagina en niet verspreid over meerdere pagina's. Klik op Volgende.
Vervolgens kiest de stijl of het uiterlijk van het rapport. Nogmaals gebruik je best creatief inzicht. Voor dit rapport ben ik het kiezen van Bold. Klik op Volgende.
Je bent bijna klaar! Kies een naam voor uw rapport. Als dit gaat om een rapport dat u van plan over het opslaan en loopt van tijd tot tijd worden, zorg er dan en gebruik een goede naamgevingsconventie, zodat u en andere database-gebruikers gemakkelijk kunnen vinden van het verslag en voer het uit. Nadat u de naam van uw rapport klikt u op Voltooien.
U ziet nu de resultaten van het rapport dat u hebt gemaakt. Van hieruit kunt u het rapport afdrukken, ga terug en maak het ontwerp verandert, of misschien voeg extra tabellen of velden. Als u tevreden bent met hoe het rapport ziet er vervolgens opslaan en je zal dan in staat zijn om het te trekken als je het nodig hebt.
Als u niet vertrouwd bent met Toegang op alles wat ik zou aanraden naar de routekaart tot 2003 Training Access.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen