Opmerking: dit artikel is was voor de eerdere versie van Google Analytics
Google Analytics is een prachtig gratis tool voor webmasters om statistieken te volgen. Het enige probleem met het komt dat sommige van de meest voorkomende taken die abnormaal lijken moeilijk te doen, of zijn begraven onder een bos van menu-items met vreemde namen.
Als u een groot aantal artikelen, is het vaak moeilijk om erachter te komen welke artikelen zijn het meest populair in de tijd, of zelfs voor een bepaald tijdsbestek. Als u merkt dat een abnormale hoeveelheid pageviews, wilt u waarschijnlijk om erachter te komen welk artikel mensen komen naar.
Dit is vrij makkelijk te doen in Analytics. Als je eenmaal hebt uitgezocht welke artikelen het meest populair zijn, kunt u zelfs achterhalen welke zoekwoorden zijn de bezoekers te brengen naar die bepaalde pagina.
Selecteer eerst het datumbereik met de kalender in de linker bovenhoek. Navigeer vervolgens naar Alle rapporten Content Optimization Inhoudsprestatie Inhoud op titels:
Ziet u een grafiek van de meest populaire items, met een tabel met ze eronder:
Uiteraard mijn artikelen over het upgraden van Ubuntu zijn vrij populair ... maar waarom?
We kunnen achterhalen welke zoekwoorden zijn de bezoekers te brengen aan die bijzonder artikel door op de rode ronde pijl, Prestaties over meerdere segmenten, en dan Trefwoord:
Nu kunnen we enkele van de zoekwoorden die mensen hebben gebracht naar deze pagina. U zult merken dat de overgrote meerderheid zegt (geen gegevens), en dat komt omdat zij vonden de pagina via een referral link, in plaats van een organisch zoekresultaat.
Het is handig om een aantal van deze vergelijkingen doen minstens een keer per maand, om te zien hoe uw inhoud en het verkeer is aan het veranderen in de tijd.
Abonneer u op de RSS-feed, omdat sommige meer diepgaande Google Analytics HowTo's zijn onderweg!
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen