Opmerking: dit artikel is was voor de eerdere versie van Google Analytics
Google Analytics is een prachtig gratis tool voor webmasters om statistieken te volgen. Het enige probleem met het komt dat sommige van de meest voorkomende taken die abnormaal lijken moeilijk te doen, of zijn begraven onder een bos van menu-items met vreemde namen.
Een gemeenschappelijke taak voor een webmaster of blogger is proberen te achterhalen welke zoekwoorden worden gebruikers naar uw site. Dit kan u helpen te optimaliseren door het opnemen van de juiste zoekwoorden in uw artikelen of posten.
Om dit te doen, zult u eerst wilt een datumbereik dat u probeert om naar te kijken te selecteren. Er is een kalender in de rechter benedenhoek die u gebruikt om het datumbereik in te stellen.
Nu zult u selecteert u Alle Rapporten Marketing Optimization Marketing Campaign Resultaten Bron Conversie, zoals te zien in de afbeelding hieronder:
Als je eenmaal daar bent, klikt u op de kleine rode ronde pijl, selecteer Prestaties over meerdere segmenten, en dan Keyword.
U ziet nu een grafiek lijkt op het onderstaande, en ook een tabel van de feitelijke gegevens. Ik heb weggelaten van de tabel met gegevens, want ik weet niet zeker of ik wil mijn exacte aantallen te delen met mensen, maar je moet nog steeds het idee.
U kunt een volledige lijst van deze trefwoorden ook exporteren door te klikken op een van de export formaten in de afbeelding hieronder:
Het is handig om uw zoekwoorden te vergelijken van maand tot maand, om te zien hoe uw inhoud en artikelen brengen de bezoekers in de tijd. U kunt merken dat sommige zoekwoorden beter te doen tijdens bepaalde maanden.
Abonneer u op de RSS-feed, omdat sommige meer diepgaande Google Analytics HowTo's zijn onderweg!
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen