Sonntag, 4. März 2012

Fix "slaapstand willekeurig Waking Up" in Windows Vista

Ik heb met een zeer frustrerend probleem met Windows Vista op mijn HP notebook: ik zet de computer in de slaapstand, sluit het deksel en haal de netwerkkabel ... en de computer wakker back-up, meestal als het al is veilig in mijn laptop tas, zodat ik niet in de gaten totdat ik naar mijn bestemming en de batterij is bijna dood.

Blijkt dat er een zeer gemakkelijke oplossing voor dit probleem: Schakel de Wake-on-LAN-functie. Wezen, is de computer ingesteld om automatisch wakker te worden uit het netwerkverkeer, die lijkt te zijn het uittrekken van de kabel.

Om deze instelling, type in verandering Device Manager in het start menu zoekvak, en dan naar beneden ga naar "Network Adapters" en vind uw netwerk adapter. In dit geval, de mijne is "Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet".

image

Klik met de rechtermuisknop en kies Eigenschappen in het menu. In het dialoogvenster kiest u het tabblad Energiebeheer.

Verwijdert u het vinkje naast "Dit apparaat mag de computer wakker" om het probleem op te lossen. Je zult merken dat er een waarschuwing over het hebben van de optie ingeschakeld is in de eerste plaats.

Hat tip om commenter Sean voor deze ene

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen